Jag kastar mig in i bloggvärlden!

Men inte för att jag fattar så mycket...men vi testar å gör ett tappert försök!

Ska vi börja med allt kul som hänt först?Ok...

Jag har gått in i V 23!!!Äntligen börjar jag känna sparkar!!!
Wow bebis rör på sig!Hejja!

Jag har inte gått upp ett jävla kilo än!Tack bebis,tack!Ligger fortfarande - 1 KG sen inskrivningen!

Max har fyllt 2 år!

Och idag när jag stog å rev tapeter kommer han in till mig å säger " va fan mamma"
Haha jag kunde inte annat än skratta!Jäkulla unge!
Han snackar så himla mkt så det är helt sjukt!
Å vilka ord dessutom...några exempel:
Boson = Simpson
Fjusan = Flygplan
Otat = Choklad
Potit = Patrik
Sin = Säng
Banas = Spiderman
Ninni = Inger
Esiss = Fisk

Ja det var bara några som jag kom på nu...finns ju tusentals typ

Sen har vi vart på ultraljud innan jul oxå,jag var bombsäker på att det var en kille när jag gick därifrån.
Sköterskan sa såna där saker som fick en ännu mer övertygad om att det var en kille...
Men konstigt nog så känner jag det som att det är en tjej...Undrar varför?
Det är nog för att det var lite problem i början på graviditeten...kanske.
Men skit samma jag vill ha både en tjej å kille så det spelar ingen roll.
Det bästa är om det blir kille för då får jag minst 1 försök till på att göra en tjej :D
Fast jag har haft dom där drömmarna om att jag ska bli tre barnsmamma till 3 pojkar.
Man kan ju hoppas iaf,men jag tror inte jag orkar med fler än 2 haha
Speciellt inte med den här huliganen man har redan!

Ja det va ju lite bra saker....dom som är mindre bra är :
Jag har migrän...Ofta!
Jag har ont i benen...skumt!
Jag har kanske foglossning....eller så är det min sepe rygg som håller på å fittar sig!Drygt åt helvete är det iaf
Sen har jag kommit på att jag inte kommer få så mkt i FP heller....SKIT!
Tur att man har sparat en jäffla massa då!
Det går magsjuka på mackans dagge så han är hemma hela veckan å lite av nästa vecka med!

Typ så ser det ut i dagsläget iaf,men i det stora hela kan man säga att allt är så bra så!
För jag har fått åkt till NK å shoppat så jag blev mörkrädd!!
Shit va fina grejer jag hitta!
Max fick lite nytt han med så klart,men jag hittade världens finaste overall till den nya bebisen!!Kosta typ 2200:-  Men den va svin fin!!
Ok innan ni säger att jag är dum i huvudet så vill jag bara säga att allt var på REA!
Och jag har fått en del pengar av mamma å shoppa för.
Å Max får alltid hela sitt barnbidrag!
Sen är det inte så ofta jag åker dit å handlar heller....typ hela kalaset vart 5 siffrigt,men det är jag värd :P

Ja allt det här som jag har skrivit nu har typ tagit mig....nu ska vi se...
4-5 timmar....grattis milla vad duktig du är!
Får se hur ofta jag kommer skriva här då,glömmer väl det som allt annat.

Sen vissa dagar känner jag mer för ett namn än andra (till bebisen alltså)
Tjej namnen är klara det är ju kill namnen som är lite knepiga...
Idag tex känner jag för Linus...det är så fint...
Men alltid finns River i mitt huvud!!Måste ha det!

Lite mkt bebis snack just nu men det är det jag känner hela dagarna...
Just nu är bebis vaken...
Om man säger så här:
Max var vaken kl 19:00   00:00  & 03:00 När han låg i magen & när han kom ut så vaknade han oxå
dom tiderna när han ville ha mat...
Ok så om man tänker på den här lilla räkan som ligger här inne så kommer den typ vara vaken...Varannan timme!!!
OMFG!Hur ska det gå!Hoppas den hittar en annan dygnsrytm!!TACK!

Nej fan nu måste jag fixa i frysen innan Peter kommer hem

Tjolahopp

Föressten var det Madicken på tv idag!Kul...


Kommentarer
Postat av: Mamma Melissa

Jag fick tipset att vända på dygnet eftersom bebisarna då skulle sova på rätt sida om dygnet när de kom ut (eftersom de sover när de vaggas i magen). Kanske värt att prova.



Håller tummarna för er att allting går bra!

2009-01-18 @ 06:51:55
URL: http://mammamelissa.blogg.se/
Postat av: madde

va skoj att du oxå skaffat en sån :)

2009-01-24 @ 13:53:39
URL: http://mammamaddiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0