Förlossning Nr 2

Jag är så jäkla tråkig att jag bara kopierar det jag skrev på Fl....Wohoo


Jag vaknade runt 4-5 på morgonen och märkte att det var på g. Men jag lät Peter sova för jag ville vara hemma så länge som möjligt den här gången.Jag hade inte fått värkar än men kände att det var nått konstigt på g. Vattnet gick inte så jag promenerade runt i lägenheten fram & tillbaka. Kl 6 vaknade Peter & då sa jag att vi kanske skulle åka upp strax för nu kändes det lite.Kl 7 kom värkarna så jävla ofta så vi åkte upp.Tror vi kom in 7:20 eller nå.
Bm kom in & undersökte mig & jag var redan öppen 7 cm :) Fan va skönt tänkte jag!
Så skojade vi med bm å sa att den måste vara ute runt 11 för då går robinson finalen i repris ;) Hehe!
Ja men det ska vi försöka hinna med sa hon!
Å sen braka helvetet lös kan man lugnt säga!
Värkarna kom typ hela tiden & så fort dom försvann så kom en ny!Så höll det fan på i nån timme!Till slut så var jag tvungen att ringa på sköterskan å säga att jag ville ha droger!Massor!
Men sen när hon kom å berätta vilka alternativ som fanns så vart jag nervös å ville vänta ett tag till.
Så efter en timme eller så kom hon ion igen å sa att ville jag ha nått så måste det bli nu annars är det för sent!
Hon ville ta hål på vattnet för det hade inte gått än och det vågade jag inte för hon sa att det kommer gå skit fort då & att risken för bristningar blir större.
Ok...men till sist så sa jag att dom fick lägga spinal!
Å doktorn kom typ direkt å fifan, det var det bästa jag nånsin gjort!
Jag fick vila!!Även om det bara var 2 minuter så var det så jävla skönt!
Sen fick jag inte vila mera för jag fick ett blodtrycks fall så Peter trodde typ jag skulle dö...
Men jag tyckte det var skönt!
Nej upp på alla fyra skulle jag & sen fick jag sitta upprätt typ hela tiden.
Jag va helt blå om benen haha såg skit fult ut!
Men värkarna vart mkt svagare så man kunde klara av dom!
Sen orka jag ite sitta så längre så jag la mig på rygg...
Då kom krystvärkarna som ett hej å hopp!
Upp på alla fyra i upprätt tillstånd igen då..
Å så trycker du...mera!!
Å plopp så va han ute!
Det gick så jävla fort att inte sköterskan han fixa alla sakerna!Jävlar va ont det gjorde!
Jag skrek till lite en gång faktiskt!Inte så högt men jag skrek fan!Holy lord!No more kids asså!
Det här var sista gången!Helvete!
Jaja whatever!Han kom ut 11:33 iaf så skiten gick ju jävligt fort men ändå.
Sen när han hade kommit ut så hör jag bara hur Peters säger "ska han inte skrika nu, det gör dom på film" Då vart jag nervös men precis då så kräktes han visst upp en massa fostervatten å skit å sen jäklar skrek han!
Jag hade fortfarande inte sett han efter som jag stog på alla fyra men ryggen mot dom...Sen får jag alltid så jäkla kort navlesträng så den räckte inte ens så jag kunde se han.
Och ingen sa ett ord å jag var så jävla nyfiken på vad det var för något. Då hör jag bara Peter säga, "jag tror nog det blir ett hus iaf" Då visste jag att det var en kille!
Men det blir nog inga fler försök för det här var så mkt värre än första gången så det tänker jag inte utsätta mig för igen!Nu har vi två friska barn & det räcker gott & väl!
Sen när dom hade klippt strängen så hoppade jag in i duschen så man kunde se lite respektabel ut iaf!
Sen sminka jag mig & sa att jag ville hem!
kl 17:30 fick vi komma ut :) Sån jävla tur!
Victor kom på Mors Dag och vägde 4415 Gr & var 53 Cm lång!
Hade han vägt typ 1 gram till hade vi inte fått åka hem!För då hade dom räknat han som tung för tiden å då måste dom ta massa prover å skit, så det tackar jag för!
Men huvudsaken är ju att allt är bra!


Jo men där är den....Nu har jag iaf uppdaterat bloggen Cissi :P

Kommentarer
Postat av: Fia

UTMANAD.. kolla min blogg :DD

2009-09-21 @ 09:16:44
URL: http://sweetmama.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0