Längtar tills imorgon!

Vill att det ska vara lördag nu!
Vi ska gå på Kiss Expo imorn som typ alla vet redan men ändå!!
Jag har fixat Max kläder,klippt till hans peruk,tagit fram sminket & kollat så jag klarar av det!
Sen är det bara att tuta å köra!Fy faan va cool han kommer bli!
Jag längtar mer till å klä ut honom plus att han får se alla Kiss sakerna dom kommer sälja!!
Shit va dyrt det kommer bli imorn!
Jag har ju lovat att han ska få handla massa Kiss saker!Typiskt att det är samlarobjekt annars hade det ju inte vart så dyrt!För han ska väl ha nån Kiss docka kan jag ge mig tusan på!
Lika bra å ta med stora plånboken då!

Igår var vi hos doktorn...Han va störd!Han sa att Max har svårt å andas pga av att han är snorig & har tummen i munnen...
yeah right!Som om jag inte vart med om det här förut??
Mmm sen sa han att jag inte ska ge han hostmedicin...Ok...
Det enda jag vill var att få inhalera Ventoline & Andrenalin...Men Neeeej inget alls...
Du får en ny astma medicin som du ska ta....Ok men det kanske hjälper tänkte jag...
Sen sa han att ja du ska inte tro att han blir bra efter bara en puff...Men hallåååå!
Det är kanske typ 20:e gången jag åker upp för det här!Jag vet att han inte blir bra...hadehan fått inhalera hade han blivit bättre....Men nej...
Ok vi åker till apoteket å hämtar medicinen...Kommer hem & ser att han har skrivit ut fel medicin..Han har skrivit ut sån här astmamedicin som äldre tar...Så man får dra ner i lungorna själv...
Å neeej det klarar inte en 2 åring fattar du väl läkar jävel!
Vi har ju en apparat här hemma som vi puffar i så andas han i den...
Jaja Peter ringer till doktorn igen & ber om ny medicin för vi fick fel...
Ja men det kommer inte förrän kl 17 sa dom...Obs kl var nu 12...!!Nähe!Plus att vi skulle få betala för den medicin som var fel oxå!
Fast det var hans misstag!
Peter skrek åt den som var i luren!Å jag åkte till apoteket & pratade med dom...
Snacka om att jag hade tur!Jag fick lämna tillbaka dom!Yes!
Men problemen va inte slut än...
Vi åkte hem & mackan somna!När han vaknade var han värre i andningen så jag ringde doktorn igen...
Upp till akuten & fick faktiskt komma in rätt snabbt!
Läkaren kollade och undersökte Max (vilket inte den andra gjorde)
Han pratade lite med mig & jag sa att vi sökte tidigare idag & vilken mupp läkare vi fick men han antecknade allt!
Haha hoppas han ger han en avhyvling.Han tyckte han verkade skit skum!
Jaja till slut fick han iaf sina puffar,tror han klarade sig med bara 3 puffar då...brukar typ va 8 eller nå..
Han var bättre å vi fick åka hem!Men hade den andra läkaren gjort sitt jobb så hade vi sluppit 5 timmar på akuten...
Men jag gillar iaf läkarna på akuten dom är skit bra!Spec han vi hade igår.

Oj va ja skriver...
nu ska jag sätta igång med maten för nu vakna Max efter 3 timmars sömn haha
Sen ska vi hem till Annica å kolla på deras kattungar som kom igår

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0